Vivix atasi silau mata ? Resveratrol untuk Silau Mata: Menjaga Kesihatan Mata dengan Suplemen Alami.
Kita semua tahu betapa pentingnya menjaga kesihatan mata kita. Namun, dengan gaya hidup moden yang selalunya melibatkan penggunaan gajet dan paparan cahaya biru dari, menjaga kesihatan mata boleh menjadi objek yang cukup besar. Salah satu solusinya adalah dengan mengkonsumsi suplemen alami yang mengandung resveratrol.

Apa itu resveratrol? Mari kita bahas lebih lanjut.

Resveratrol adalah senyawa polifenol yang ditemui dalam kulit anggur merah, blueberry, dan beberapa jenis buah dan sayuran lain. Senyawa ini dikenali kerana mempunyai sifat antioksidan yang kuat, yang bermanfaat untuk melindungi sel-sel daripada kerosakan akibat radikal bebas. Selain itu, beberapa kajian menunjukkan bahawa resveratrol juga mempunyai kesan positif pada kesihatan mata kita.

Bagaimana Resveratrol Bekerja pada Mata Kita?

Resveratrol dapat membantu melindungi mata kita dengan cara yang berbeza. Pertama, senyawa ini dapat membantu meningkatkan aliran darah ke retina, yang penting untuk memastikan sel-sel retina mendapatkan bekalan nutrisi yang cukup. Selain itu, resveratrol juga mempunyai sifat anti-inflamasi, yang boleh membantu mengurangkan risiko keradangan pada mata.

Kajian juga menunjukkan bahawa resveratrol dapat membantu melindungi mata daripada kerosakan akibat sinar UV. Sinar UV boleh merosakkan sel-sel retina dan menyebabkan pelbagai masalah mata, seperti katarak dan degenerasi makula. Resveratrol dapat membantu melindungi sel-sel retina daripada kerosakan akibat sinar UV dengan cara mengaktifkan protein yang melindungi sel-sel tersebut.

Terakhir, resveratrol juga dapat membantu meningkatkan fungsi visual. Sebuah penelitian menunjukkan bahawa konsumsi resveratrol dapat membantu meningkatkan penglihatan pada orang yang mengalami degenerasi makula terkait usia.

Bagaimana Mengonsumsi Resveratrol untuk Menjaga Kesihatan Mata?

Ada beberapa cara untuk mengonsumsi resveratrol. Cara yang paling umum adalah dengan mengambil suplemen resveratrol. Suplemen resveratrol terdapat dalam bentuk kapsul atau tablet dan boleh ditemui di toko-toko suplemen kesihatan atau apotek.

Anda juga dapat memperoleh resveratrol daripada makanan yang mengandungi komponen ini. Beberapa makanan yang kaya akan resveratrol antara lain anggur merah, blueberry, stroberi, kacang-kacangan, dan cokelat hitam.

Apabila memilih suplemen resveratrol, pastikan untuk membeli dari pengeluar yang terpercaya dan mengikut dos yang disyorkan. Walaupun resveratrol dianggap aman, konsumsi dalam dos yang terlalu tinggi boleh menyebabkan kesan sampingan seperti sakit kepala dan gangguan pencernaan.

Terakhir, jangan lupa untuk memperkaya pola makan Anda dengan makanan yang kaya akan resveratrol, seperti anggur merah, blueberry, dan kacang-kacangan, untuk menjaga kesihatan mata secara alami.

Kajian Resveratrol Untuk Mata

Terdapat beberapa kajian yang menunjukkan bahawa resveratrol mungkin bermanfaat untuk kesihatan mata. Resveratrol ialah sebatian semula jadi yang terdapat dalam wain merah, anggur, dan beberapa buah beri. Ia telah dikaji untuk sifat antioksidan dan anti-radangnya, yang boleh membantu mengurangkan tekanan oksidatif dan keradangan dalam badan, termasuk di mata.

Sesetengah kajian telah mencadangkan bahawa resveratrol boleh membantu melindungi daripada degenerasi makula berkaitan usia (AMD), penyakit mata biasa yang boleh menyebabkan kehilangan penglihatan. Sebagai contoh, kajian 2010 yang diterbitkan dalam jurnal “Molecular Vision” mendapati bahawa resveratrol mengurangkan tekanan oksidatif dan melindungi daripada kematian sel dalam model makmal AMD.

Satu lagi kajian, yang diterbitkan dalam jurnal “Nutrients” pada 2016, mendapati bahawa resveratrol mungkin mempunyai kesan perlindungan terhadap retinopati diabetik, satu lagi penyakit mata biasa yang boleh menyebabkan kehilangan penglihatan. Kajian mendapati bahawa resveratrol meningkatkan fungsi retina dan mengurangkan tekanan oksidatif pada tikus diabetes.

Vivix Hasil Kajian Resveratrol Shaklee

Shaklee telah menjalani kajian yang terperinci sebelum terhasilnya Vivix ini. Vivix Shaklee mempunyai resveratrol dan campuran phytonutrient yang diperolehi dari anggur muscadine yang telah menunjukkan 10x lebih berkesan dari pengambilan resveratrol semata-mata.

Uniknya Vivix Shaklee dari supplemen yang lain kerana Vivix™ adalah minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol. Mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol menjadikan Vivix begitu unik. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.

Siapa yang memerlukan Vivix? Ya, sesiapa sahaja (dewasa) yang mahu mendapat khasiat polifenol semulajadi yang tinggi, demi sebuah kesihatan.

Biasanya kami menyarankan sekiranya mengambil Vivix, tidak perlu mengambil suplemen lain. Ya, ini kerana harganya yang agak mahal. Namun, sebenarnya Vivix boleh diambil dengan suplemen lain, kerana ia memberi kesan sinergi bila diambil bersama-sama.

Walau bagaimanapun, Vivix sahaja sudah cukup bagus untuk memperbaiki sel, menghapuskan radikal bebas dan memperbaiki DNA. Vivix perlu disimpan dalam peti sejuk kerana penghasilannya dari bahan semulajadi memerlukan suhu rendah agar tahan lebih lama.

silau mata hilang dengan vivix shaklee

Silau Mata Menurun Dengan Vivix Shaklee

OKTOBER 2016 (SPECIAL EDITION VIVIX) . TESTIMONI 40: NAJIHAH RAZALI. [SILAU MATA MENURUN SETELAH AMALKAN VIVIX] . Silau mata Jiha tinggi hingga perlu contact lense khas. vivix atasi silau mata.

Bermula dengan masalah rabun, dah la power tinggi. Ditambah dengan silau pula. Selama ini memang semakin menaik ataupun tak turun-turun silau mata Jiha ni.

Mata pun sangat sensitif. Ada masa yang tiba-tiba sahaja sebelah mata keluar air, kelam, tak nampak. Paling cemas kalau masa memandu. Dulu kerja berulang alik dari KL ke Sepang. Tu kalau cuaca biasa, kalau cuaca panas lagi lah hai, rasa mata macam nak tertutup macam ada pemberat.

Tapi tu dulu, Jiha perasan sekarang dalam setahun nak kena macam tu pun payah. Memang Jiha amalkan Vivix dan vitamin Shaklee yang lain untuk kesihatan.

Tak sangka pula bila buat pemeriksaan mata, bacaan silau menurun. Teruja sangat sebab selama ni tak pernah turun malah asek menaik aje.

Jiha akan teruskan pengambilan Vivix dengan lebih konsisten. Harap silau mata akan menurun lagi dan power mata akan menurun juga. Terima Kasih Shaklee.

Vivix Atasi Silau Mata

Menjaga kesihatan mata sangat penting, terutama di era digital ini. Namun, dengan mengkonsumsi suplemen resveratrol, anda boleh membantu melindungi mata anda daripada kerosakan akibat paparan cahaya biru dan sinar UV, serta meningkatkan aliran darah dan fungsi visual. Ingatlah untuk memilih suplemen resveratrol daripada pengeluar yang terpercaya dan mengikut dos yang disyorkan untuk mendapatkan manfaat maksimum. vivix

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *