Set Tumit Kaki Shaklee

Sakit Tumit Pinggang Tanda Rahim Tidak Sihat. Wanita walaupun di tempat kerja, mereka bertungkus lumus memerah idea dan menyiapkan tuntutan kerja yang bukan sedikit. Sarat dengan tugasan daripada pagi hinggalah ke petang. Keluar sahaja daripada pintu pejabat, otak serta merta bertukar untuk menyambung tugasan pada keluarga di rumah.

Namun pada kesibukan itu, usah lupa pada kesihatan sendiri. Menjaga dalaman wanita adalah satu kepentingan yang penting. Bila tubuh terasa sangat berat dan susah untuk bergerak, wanita harus tahu ia bukanlah masalah kegemukan. Mungkin ada kena mengena pada masalah rahim yang tidak sihat.

Kenal pasti tujuh petanda ini dan lakukanlah sesuatu. Bukan itu sesiapa, tetapi untuk diri anda sendiri wahai wanita.

TANDA RAHIM TIDAH SIHAT

Sakit Pinggang

Setiap kali duduk dan bangun semula, badan terasa berat untuk di angkat dan pinggang akan terasa sakit. Sakit di sekeliling pinggang membawa ke pinggul, juga urat belikat di belakang tubuh.

Sakit Ari-Ari

Sakit di bahagian bawah perut hingga ke pangkal faraj seterusnya peha dan lutut. Rasa lenguh dan sengal-sengal. Ia mungkin petanda peranakan anda telah jatuh.

Kerap Kencing atau Tak Lawas

Setiap kali kencing terasa tidak puas dan ingin kencing lagi dan lagi. Selain itu ketika bersin, batuk atau ketawa juga mudah terkencing. Ada juga sesetengah kes yang terasa ngilu di bahagian ari-ari ketika bersin, batuk atau ketawa.

Sakit Ketika Bersetubuh

Setiap kali melakukan hubungan kelamin bersama suami, terasa sakit dan senak di bahagian ari-ari. Ini juga merupakan petanda rahim tidak sihat malah juga petanda peranakkan telah jatuh. Perlu berhati-hati dan berurutlah segera.

Angin Pada Perut

Bukan hanya pada bahagian perut, adakalanya terasa di bahagian bawah perut terutama di kawasan rahim selalu terasa seperti adanya ketulan angin. Apabila ini terjadi, ada sesetengah wanita yang tidak dapat berdiri dengan tegak, apa lagi membuat kerja-kerja rumah.

Kentut Vagina

Kentut vagina atau angin yang keluar melalui ‘pintu depan’ ini adalah petanda rahim bermasalah. Ia juga menunjukkan urat-urat di sekelilingnya kembang, tidak sihat dan longgar.

Sakit Telapak Kaki

Rasa sengal-sengal, dan bisa-bisa urat pada tapak kaki… Rasa kejang dan menyucuk sekitar tapak kaki.

Sakit Tumit

Ada sesetengah daripada kita langsung tidak boleh memijak dengan sempurna. Terasa sakit dan menyucuk-nyucuk. Inilah petanda rahim anda tidak sihat. Malah tumit juga terasa sakit dan berdenyut serta menyucuk-nyucuk. Apabila berdiri terlalu lama atau berjalan pada tempoh yang lama, kesakitannya lebih ketara.

Selalu Kembung Perut

Badan berangin dan sering kembung perut. Badan mudah masuk angin, dan perut menyucuk akibat angin dalam rahim dan perut.

Sentiasa Basah

Vagina berair dan berbau. Berlaku keputihan luar biasa dan salah satu tanda peranakan kembang.

RAWAT CARA NENEK MOYANG

Jangan sesekali memandang mudah masalah ini. Jika dibiarkan ia akan memberikan kesan kepada kehidupan kita sebagai seorang wanita, juga ibu kepada anak-anak. Apa yang anda boleh lakukan adalah dengan mencegah mahupun berusaha memulihkan masalah ini. Apa yang anda boleh lakukan.

1.Urut Sendiri – Jika tujuh petanda ini dialami anda, ada baiknya anda mencuba sendiri untuk menaikkan semula rahim yang lemah dan jatuh. Caranya adalah berbaring, sapukan minyak di sekitar bawah perut dan tarik atau urut naik ke atas. Mulakan daripada sisi kiri dan kanan dan tolak ia naik ke atas. Lakukan perlahan.

Minum Air Rebusan – Dalam masa yang sama, anda juga perlu mengamalkan jus kunyit atau halia bagi membersihkan rahim, memantapkannya semula disamping membuang masalah angin. Ini yang boleh dilakukan dengan segera di rumah.

Bertungku – Panaskan seketika tungku dan bertungkulah jika punya masa. Lakukan tolakan dari kiri ke atas. Lakukan proses ini hingga seluruh kawasan rahim.

Berurut – Kemudian barulah anda mencari altenatif untuk melakukan urutan tradisional bagi memulihkan semula rahim dan mengangkatnya pada kedudukan asal. Carilah mereka yang benar-benar pakar serta mengamalkan urutan tradisional.

Berpantang – Jaga pemakanan walaupun dah lepas habis berpantang. atau anak-anak dah besar. Elakkan makanan sejuk, banyak air dan ais. Lebihkan makan makanan yang segar, air suam dan pemakanan seimbang.

Makan Jamu atau Supplement – Bagi wanita lepas bersalin, digalakkan makan jamu untuk jaga peranakan dan kesihatan organ dalaman wanita. Yang pasti pilih yang halal dan disahkan oleh KKM.

Elakkan Angkat Benda Berat – Elakkan buat aktiviti lasak dan angkat benda berat. Biasa lepas bersalin rahim memang mudah turun… sebab otot rahim lemah sebab urat sekeliling tu dah mengembang masa mengandung. Jadi, kalau baru setahun dua tu, rasa badan dah sihat pun, elakkan angkat benda berat walaupun dukung anak. Bagi en.somi je la yang dukung jika waktu dia ada… jika waktu dia tiada boleh guna stroller… Nak dukung boleh tapi bukan waktu yang lama dan kerap.

Buat Senaman Menaikkan Rahim

Pakai bengkung – Amalan memakai korset atau bengkung juga membantu memulihkan rahim.

SAKIT TUMIT DAN PINGGANG KESAN DARI BERSALIN CZER ANAK KEDUA KINI TIADA LAGI

Assalammualaikum

Saya noorsuzanawati binti ismail, seorang surirumah dan mempunyai 2 orang cahaya mata.

Saya mengalami masalah sakit di bahagian pinggang dan sakit tumit kaki selepas bersalin anak kedua. Saya bersalin czer anak kedua dan tidak berpantang dengan sebaiknya. Sakit tumit mencucuk cucuk sehingga sakit untuk memijak lantai pada waktu pagi. Saya juga selalu mengalami sakit pinggang kerana terpaksa menguruskan dua orang anak tanpa suami disisi sewaktu berpantang.

Saya mula bertanya dan mencari apakah solusi yang terbaik untuk membantu masalah yang saya hadapi. Mujurlah adik saya menyesyorkan supaya saya mengambil Ostematrix Shaklee untuk membantu mengatasi masalah saya.

Alhamdulillah perasaan nikmat sangat apabila saya dapat tidur dengan lena dan bangun pagi tanpa rasa sakit tumit dan pinggang lagi. Saya mula mencuba produk produk lain dalam Shaklee untuk membantu memberi tenaga dan menambahbaik kesihatan saya. Saya mengambil Ostematrix, Omega Guard, ESP, Vitamin C, Bcomplex dan Zinc Plus.

Dengan ikhtiar mengambil produk Shaklee, saya berasa lebih sihat dan ingin menyebarkan testimoni ini kepada ramai orang.

Terima kasih Shaklee.

MEH KITA AMIK TAU TENTANG KEBAIKAN OSTEMATRIX, OMEGA GUARD, ESP, VITAMIN C, BCOMPLEX, ZINC PLUS DAN VIVIX UNTUK SAKIT TUMIT DAN PINGGANG

1. Ostematrix

Mengandungi Kalsium dan Magnesium untuk menghindarkan kerapuhaan pada tulang dan menguatkan jisim tulang

2. Omega Guard

Omega Guard memang terbaik untuk sakit tumit kaki. Sebab sakit bermakna ada radang pada otot kaki.

Omega Guard berfungsi untuk melawan redang/ bengkak di dalam tumit. Bengkak itu menyebabkan saraf terkepit dan sakit.

Ia mengandungi minyak omega 3 yang sangat- sangat tulen berbanding jenama lain di farmasi.

3. ESP (Soy Protein)

Protein ini satu block yang diperlukan oleh kollagen dan elastin untuk pembaikpulih ligamen, tendon dan otot.

Kesan koyakkan pada tumit/tempat luka dapat dipulihkan dengan baik dengan protein.

4. Vitamin C

Ligamen terbina dari kolagen. Dan Vitamin C adalah perangsang kolagen terbaik.

Maka untuk bantu cepatkan penyembuhan perlu amik Vitamin C untuk pulihkan tisu pada tumit/tisu pada tempat luka pulih dengan cepat.

5. Bcomplex

B Complex ialah vitamin anti stress yang melegakan kesakitan pada tumit. Ibarat ubat tahan sakit semualajadi. Selain itu ia melegakan urat supaya kurang sakit.

6. Zinc Plus

Zinc untuk penyembuhan luka. Zinc boleh menghasilkan sel-sel baru dan ini amat membantu mempercepatkan penyembuhan luka. Luka akan lebih cepat kering. Juga boleh mengelak bakteria pada luka, jadi luka lebih cepat sembuh! Sebab itu jika korang perasan, dalam krim2 kebanyakan ada kandungan zinc.

7. Vivix

Tonik ni paling hebat untuk lawan punca terjadinya sakit tumit kaki. Sel- sel yang rosak menyebabkan otot di kaki bengkak. Kalau untuk Gout kesannya memang cepat. Inikan pula sakit tumit kaki je.

MENGAPA ANDA PERLU PILIH SET SHAKLEE?

1. Shaklee ialah sebuah syarikat yang OBSES tentang kualiti produknya. Shaklee memastikan mereka:

Melakukan sebanyak 350 ujian terhadap 1 jenis bahan sahaja!
Melakukan sebanyak 100,000 ujian kualiti produk setiap 1 tahun!
Melakukakan sebanyak 23,000 ujian keaslian dan keselamatan setiap 1 tahun!
Tidak memasukkan bahan-bahan bahaya.

2. Shaklee memastikan produk mereka BERKESAN. Buktinya?

Secara SAINTIFIK dan KLINIKAL. Shaklee menerbitkan 100 Laporan Saintifik dan mempunyai Landmark Study pada tahun 2007 yang menunjukkan bahawa kesihatan di kalangan pengguna suplemen Shaklee ternyata lebih baik berbanding mereka yang mengambil satu multivitamin atau tidak mengambil suplemen langsung.

Penjelajah Bertaraf Dunia dan atlet terhebat juga merupakan pengguna tegar produk Shaklee.

3. Shaklee bukan sahaja selamat untuk manusia, tetapi juga untuk alam sekitar. Bukankah itu sangat wow?

One thought on “Sakit Tumit Pinggang Tanda Rahim Tidak Sihat”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *