bahaya diet atkins

Diet Lampu Isyarat ? Salam sejahtera semua. Alhamdulillah, hari ini dah masuk hari ke sembilan dalam bulan ke sembilan tahun 2014. Nampaknya semua orang dah berkobar-kobar nak kurus, dari badan tak cun nak cunkan badan. Oklah, buat yang nak dapatkan tips diet, hari ini saya share sedikit info yang diambil dari abam naja. Ianya dinamakan sebagai Diet Lampu Isyarat. Special tak namanya ?

Diet Lampu Isyarat

Kalau anda baca sendiri dan faham, anda tentu dapat tahu, jenis warna pada lampu isyarat. Dari atas warna merah, kuning dan hijau. Jadi kenapa ianya begitu ? Kalau ikut jenis makanan di atas, makanan hijau adalah yang paling bagus, dan perlu makan dengan banyak, setiap hari. Kuning pula ialah makanan yang perlu ambil dalam kadar yang sedikit sahaja. Tapi, ianya masih penting untuk keperluan badan manusia. Paling bahaya, tentu sekali warna MERAH . Kalau boleh, tak perlu ambil. Yang ni memang terlampau tinggi karbohidrat, silap-silap jadi COMEL badan kita.

  1. Makanan berwarna HIJAU – sayur-sayuran hijau yang kurang karbohidrat seperti kangkung, bayam, brokoli dan lain-lain.
  2. Makanan berwarna KUNING – mi,ubi kentang,ubi keledek,susu dan hasil tenusu serta buah-buahan
  3. Makanan berwarna MERAH – Coklat,aiskrim,kek,gula-gula dan makanan yang diproses seperti sosej serta makanan segera

Tips KURUS Lain

Alhamdulillah, dalam blog ini, korang boleh refer banyak lagi tips yang ada, semuanya sesuai untuk anda amalkan, dan kalau berminat, boleh mencuba produk yang bagus untuk kuruskan badan anda. Oklah, antara tips yang menarik dalam blog kami ialah

  1. Minuman Penyahtoksin – ketahui cara mudah dan senang, dan apakah dia minuman yang membantu boleh mengurangkan berat badan anda.
  2. Elak Perut BUNCIT – ketahui teknik nak elak perut buncit, nak atasinya.
  3. Badan Langsing Selepas Bersalin – jangan lupa, tips khas untuk para wanita yang baru melahirkan anak yang comel dan sihat .
  4. Rahsia LEUCINE – ketahui kenapa atlet sukan, dan kenapa wujudnya diet yoyo yang turun naik turun naik macam saham.
  5. Kebaikan Minyak Ikan – ramai juga sukakan khasiat Omega-3 untuk kurus, dan ianya seperti lemak bakar lemak, pelik sungguh.
  6. Set Kurus Terbaik – jom cuba set kurus terbaik , dan ramai yang terbukti berjaya dengannya.

Tips Kurus Tambahan

  1. Elakkan makanan ringan – Jauhkan diri daripada makanan ringan mahupun segera terutamanya makanan bertepung atau mempunyai kandungan gula yang tinggi. Yang penting ialah mengawal keseimbangan jumlah kalori yang diperlukan oleh badan dengan cara makan lebih kerap tapi dalam kuantiti yang sedikit.
  2. Hadkan makanan tinggi karbohidrat – Elakkan terlebih makan nasi, kentang, ubi dsb. Namun, jangan langsung tinggalkan makanan karbohidrat kerana badan kita masih perlukannya sebagai sumber tenaga.
  3. Pilih menu makanan yang betul – Pastikan menu makanan kita pelbagai. Masukkan sayuran dan buah-buahan kerana ia cepat mengenyangkan kita.
  4. Makan banyak buah – Amalkan makan buah-buahan sebelum makan terutamanya buah-buahan seperti epak, betik, belimbing dan sebagainya
  5. Kurangkan buah manis – Cuba kurangkan makan buah-buahan yang tinggi kadar fruktosanya seperti pisang, tembikai, anggur dan mangga. Fruktosa yang tinggi akan bertukar menjadi glukosa dalam darah.
  6. Banyakkan minum – Latih diri untuk perbanyakkan minum air putih. Lebih penting untuk kurangkan atau jauhkan diri dari minuman soda atau bergas.
  7. Bersenam – Semua tips di atas untuk kuruskan badan akan lebih berkesan ataupun hanya berkesan dengan hanya kita meluangkan 30 minit hingga 1 jam untuk melakukan senaman ringan. Berjalan sekitar taman perumahan ataupun menaiki tangga juga cara terbaik untuk melakukan senaman

kredit: faiezah yusof

resveratrol kalori tinggi

Minum Jus Anggur Boleh Kurus ?

Tahukah anda makan anggur boleh membuatkan kita kurus. tetapi bukan anggur sebarang anggur tau. ianya anggur termahal di dunia iaitu ANGGUR MASCUDINE. Diet Lampu Isyarat

Anggur adalah sejenis tumbuhan hebat dan istimewa. Malah di dalam al-Quran ada disebut 6 kali tentang buah anggur. Anggur dikatakan antara buah yang dibawa dalam bahtera Nabi Nuh.

Ada pelbagai jenis anggur di dunia, dan salah satunya ialah anggur muscadine atau dikenali sebagai anggur muskat, yang dikatakan anggur paling istimewa.

Anggur muscadine adalah anggur liar yang mempunyai 20 kromosom, dan oleh kerana pasangan tambahan kromosom ni, ia menyediakan lebih banyak faedah kesihatan termasuk fungsi imun yang tinggi dan antioksidan terbaik.

Anggur ini mempunyai buah yang besar, sebesar bola golf, dan hidup di kawasan ekstrem, menjadikan ia mengandungi banyak polifenol dan resveratrol. Ia juga mengandung asid ellagik, yakni sejenis polifenol yang tiada dalam anggur jenis lain. Asid ellagik mempunyai peranan 

alam menghentikan bahan kimia penyebab kanser, juga anti virus dan anti bakteria.

Ia sudah lama menjadi hidangan masyarakat di benua Amerika dan Eropah, dikatakan mula dinikmati secara komersial di zaman Mesopotamia (di antara negara Turki dan Iran).

kurus dengan vivix

Bagaimana minum air Anggur ini Boleh kurus ?

RESVERATROL beri kebaikan dgn meningkatkan kebolehan badan kita mengenal pasti “lemak” melalui hormon insulin. HORMON INSULIN dalam badan mampu mengenal pasti “sensitivity” LEMAK dalam badan sama ada lemak tu perlu disimpan sebagai ” lemak kekal” dalam badan atau di jadikan “bahan bakar” untuk tenaga

Ia mampu “block” aka menghalang sel2 lemak pra-matang dari wujud dan sel lemak- lemak yang sedia ada dari berkembang

Juga mampu memperbahui sel2 dan aktifkan sel2 dlm badan, bila sel2 aktif akan menguatkan organ2 dalaman badan dan organ mampu bekerja secara effisyen dengan pengaliran oksigen yang mencukupi di dlm saluran darah

RESVERATROL membantu pengurangan pengumpulan dan penghalang sintesis lemak dan seterusnya meningkatkan pengoksidan asid lemak kerana RESVERATROL membantu meningkatkan pengaliran darah yang membawa oksigen ke seluruh badan iaitu pembakaran lemak.

RESVERATROL membantu memberi rasa kenyang yang berpanjangan sekaligus dapat mengurangkan keghairahan anda melihat makanan yang lazat depan mata.

Apa tu RESVERATROL ?

resveratrol adalah bahan yang dikeluarkan oleh tumbuhan yang mempertahankan tumbuhan kepada penyakit

Selalunya RESVERATROL ni byk terdapat dalam buah anggur dan anggur yang plg terbaik adalah anggur mascudine yang termahal didunia.

Mana nk dapat anggur mascudine ni? Haa xpyh pening kepala pk nk beli mana sbb salah satu isi kandungan bahan semulajadi dalam VIVIX adalah ANGGUR MASCUDINE yang kaya dengan RESVERATEROL

Jadi bagi sesiapa yang nk kurus dengan cepat, selamat selain dlt manfaat kesihatan lain dan juga awet muda.. Sgt2 digalakkan amalkan setiap hari = VIVIX

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *