Darah Tinggi Naik 200 ? Salam sejahtera semua, lama tak update blog ni, kasi bos saya yang update, puan Ainul Mustafa, saya tak update, buat kerja lain. OKlah, kalini bagi saya update pulak. Oklah, jom cerita pasal darah tinggi ini.

Ada masalah tak ? Kenapa risau sangat ke darah tinggi naik sampai 200 ? Bahaya ke ? Oh ye sangat bahaya !!! Nak tahu apa nak buat kalau dah cecah 200 ? jom sambung baca.

Info berkenaan tekanan darah

Tekanan darah merujuk kepada tekanan yang dikenakan oleh darah pada pembuluh arteri darah ketika darah di pam oleh jantungkeseluruh anggota tubuh badan manusia. Tekanan darah di buat dengan mengambil dua ukuran dan biasanya diukur seperti berikut – 120 /80 mmHg.

Nombor atas (120) menunjukkan tekanan ke atas pembuluh arteri akibat denyutan jantung. Ia dipanggil tekanan sistolik. Nombor bawah (80) menunjukkan tekanan semasa jantungberehat di antara pengepaman. Ia dipanggil tekanan diastolik. Masa yang paling baik untuk mengukur tekanan darah adalah semasa anda rehat dan dalam keadaan duduk atau baring..

Sekiranya tekanan darah didapati sentiasa lebih tinggi dari kadar biasa secara berlarutan seseorang itu dikatakan mengalami masalahdarah tinggi. Pesakit darah tinggi mesti sekurang-kurangnya mempunyai tiga bacaan tekanan darah yang melebihi 140/90 mmHg semasa berehat.

Bahaya Darah Tinggi

Korang tahu dah kan ? Darah tinggi nih semuanya boleh sebabkan pelbagai penyakit, sakit jantung dan strok. Hoo, cukuplah, darah tinggi ini, habis sukar dibuatnya, kalau tak jaga. Amacam, korang pernah dengar cerita tak pasal ajal masa khutbah ?

Semuanya pasal darah tinggi, bebaru ni, pasal bekas ofismate puan Ainul, terkena strok, mesti tak lain dan tak bukan, ada darah tinggi. Sakit teramatlah, kalau tak jaga, saya pun ada sikit. Jadi memang bahaya, sebab dia senyap je.

Punca Darah Tinggi

Banyak punca darah tinggi ini, apa penyakit pun kena tahu punca jugak. Biasa orang kata STRESS ini pembunuh nombor 1 di Malaysia, betul ke ? Ye memang betul. Stress memang boleh sebabkan penyakit 3 serangkai, kalau tak boleh manage stress dengan baik, jawabnya, badan akan selalu tak sihat, dan penyakit macam-macam datang.

Selain dari stress, korang boleh baca lagi sebab lain yang mungkin mengundang bacaan tekanan darah yang tinggi. Antaranya mungkin berat badan korang sendiri yang makin comel macam doraemon.

darah tinggi naik 200

Apa Nak Buat Darah Tinggi Naik 200 ?

Memang cara pertama ialah pergilah jumpa doktor, hahahha, setelkan balik cepat cepat, kalau takut doktor rasa korang ada penyakit yang sangat kronik, dan perlukan penjagaan khas oleh doktor dan nurse nurse yang lembut cantik akan menemani korang di wad hospital. Tapi jangan lupa, benda terbaik ialah cegah dulu sebelum terkena 200.

Nak diceritakan, kalau nak terbaik punya, korang cubalah VIVIX SHAKLEE. Hahhaha, tengok gambar  testimonial ini. memang power kan ? Hahhaha, jadi memang senang. Tapi korang jangan sampailak tunggu 200 baru nak telan vivix, tapi ambillah vivix ini, untuk kesihatan berpanjangan.

Resveratrol dalam vivix membantu menyelesaikan tekanan darah tinggi (hypertension) melalui beberapa mekanisme. Ia menurunkan keradangan sel ke dalam dinding pembuluh darah dan menaikkan kemampuan pembuluh darah tersebut untuk bertindakbalas dengan perubahan dalam tekanan darah. T

ambahan lagi, resveratrol sudah dikenalpasti baru-baru ini untuk menurunkan ketegangan pembuluh darah dan otot jantung yang menyebabkan hypertension berlaku. Resveratrol juga bertindak didalam sel otak untuk menaikkan tekanan darah yang disebabkan oleh faktor pemakanan atau hormon.

Macam Mana Vivix Bantu Pesakit Darah Tinggi dan Kolesterol Tinggi ?

Vivix ni supplemen yang merawat punca penyakit. Dia tidak berfungsi seperti ubat darah tinggi yang bertujuan merendahkan tekanan darah. Tekanan darah tinggi berkait rapat dengan kolesterol tinggi. Ia menyumbat dinding arteri dengan lemak lemak tepu. Jadi bentuk arteri menjadi tidak normal dan laluan darah tidak berlaku dengan baik. Bayangkan kita berjalan di laluan yang sempit, perlu menyelit sana sini untuk meloloskan diri.

Kadang kadang perlu pressure diri supaya dapat lalu. Dalam vivix ada Polyganum yang fungsinya khusus untuk pembersihan kolesterol. InsyaAllah bila detoks dan kolesterol dpt disingkirkan, tekanan akan jadi normal dan terkawal. Jadi memang tiada masalah utk peringkat permulaan makan keduanya bersama sama cuma ada cara pengambilannya. Di samping kita jaga pemakanan sbb kolesterol dtg dari makanan.

Supplement Tambahan Darah Tinggi Naik 200

Amalan memakan supplement tambahan amat digalakkan untuk menurunkan darah tinggi antara supplement patut anda ambil adalah

Omega Guard

Menurunkan kolesterol jahat (LDL) dan membantu dalam mencairkan darah. menjaga jantung anda supaya sentiasa sihat

Omega Guard membantu mengekalkan tekanan darah normal, mencegah salur darah daripada tersumbat, mengelakkan strok, dan mencegah pembekuan darah dalam badan.

Garlic Complex

Bantu mencairkan darah yang pekat akibat darh tinggi dan inflamasi badan

Mengawal jangkitan, menurunkan tekanan darah, menurunkan kolestrol dan memelihara kesihatan selular. Garlic Complex dapat mengeluarkan raksa, plumbum, kadmium yang merupakan logam toksik dalam tubuh dengan pantas. Logam toksik ini merupakan antara penyebab tekanan darah tinggi meningkat

Coq-Trol

APAKAH ITU COQ-TROL PLUS SHAKLEE ? Ia adalah produk jantung ni memang ditunggu-tunggu kebanyakan pengguna Shaklee.Jantung kita mengepam kira-kira 2,000 gelen darah seluruh badan setiap hari.

Sebagai otot yang bekerja paling keras di dalam badan kita dan pusat kawalan utama sistem peredaran darah, jantung memerlukan sejumlah besar tenaga untuk berfungsi betul.

Tenaga itu disediakan dengan bantuan nutrien dipanggil coenzyme Q10 (CoQ10), ia juga berperanan dalam menyokong kesihatan saluran darah. CoQ10 dihasilkan secara semulajadi oleh badan dan terdapat dalam semua sel. 

Pengambilan makanan membantu mengekalkan tahap CoQ10; walau bagaimanapun, jumlah CoQ10 yang dimakan daripada makanan biasanya kurang daripada 10 mg sehari. 

Lebih penting lagi, faktor-faktor seperti diet tidak sihat, penuaan, dan pendedahan harian kepada radikal bebas boleh meningkatkan keperluan untuk nutrien penting ini.

Menggalakkan dan melindungi arteri yang sihat daripada pengoksidaan LDL

Membantu menambah dan mengekalkan tahap CoQ10 dalam darah

CoQ-Trol juga mengandungi resveratrol, yang telah dibuktikan di dalam kajian makmal untuk membantu melegakan saluran darah dan menggalakkan kesihatan aliran darah

Alfalfa

Mempunyai keistimewaan yang boleh mengurangkan tahap kolestrol kerana memiliki khasiat pelbagai vitamin dan mineral penting. 

Alfalfa juga sangat berkesan dalam menyahtoksid dan membersihkan darah dan seterusnya memulih serta memperbaharui sel-sel badan. 

Hasilnya, pengambilan alfalfa secara tetap boleh merendahkan tekanan darah tinggi dan menyeimbangkan hormon. 

Sekiranya diamalkan secara berterusan, alfalfa dapat bertindak sebagai alternatif kepada ubat sakit kepala

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *