beza buasir gastrik sembelit

Beza Sembelit Gastrik Buasir ? Semua tiga keadaan tersebut berbeza dan mempunyai penyebab, gejala, dan rawatan yang berbeza pula. Berikut adalah penjelasan singkat tentang keadaan masing-masing tersebut:

Sembelit

Sembelit adalah keadaan di mana seseorang mengalami kesulitan dalam buang air besar. Penyebab sembelit boleh beragama, seperti pola makan yang tidak sihat, dehidrasi, kurang aktiviti fizikal, atau penggunaan ubat-ubatan tertentu. Untuk mengatasi sembelit, disarankan untuk mengkonsumsi makanan yang tinggi serat, minum cukup air, dan bergerak secara teratur.

Gastrik

Gastrik boleh mengacu pada masalah pada lambung, seperti maag atau gastritis. Gejala gastrik boleh meliputi sakit perut, mual, muntah, dan perut terasa kembung. Penyebab gastrik boleh beragam, termasuk bakteria H. pylori, pola makan yang tidak sihat, atau tekanan. Pengobatan gastrik bergantung pada penyebabnya, namun boleh meliputi penggunaan ubat antasida, antibiotik, atau perubahan gaya hidup.

Buasir

Buasir adalah pembengkakan pada pembuluh darah di sekitar dubur atau rektum yang boleh menyebabkan rasa sakit atau perdarahan semasa buang air besar. Penyebab buasir boleh beragam, seperti sembelit kronis, tekanan pada pembuluh darah selama kehamilan, atau riwayat keluarga. Pengobatan buasir meliputi perubahan pola makan dan gaya hidup, ubat-ubatan, dan kadang-kadang pembedahan.

Jadi, walaupun ketiga kondisi tersebut boleh dikaitkan dengan masalah pencernaan, tetapi sembelit, gastrik, dan buasir mempunyai penyebab, gejala, dan rawatan yang berbeza-beza. Jika anda mengalami gejala yang mencurigakan, sebaiknya berunding dengan doktor atau tenaga perubatan yang berkaitan untuk mendapatkan diagnosis dan rawatan yang tepat.

Set Sembelit Shaklee

Sembelit adalah masalah y biasa bagi ramai org. Ia nampak mcm simple tapi sgt memeritkan kpd psakit y menghidapnya. Set sembelit Shaklee telah byk membantu ramai org merawat sembelit mereka.

  • Herb-lax – ekstrak herba y bertindak sebagai laksatif (julap) semulajadi, merangsang pembuangan dgn lebih lancar
  • Alfalfa – mengandungi byk serat y membantu masalah penghadaman
  • Ostematrix – kalsium dan magnesium y merangsang pergerakan peristalsis pd dinding usus

Masalah sembelit jika dibiarkan berlarutan blh menyebabkan kanser usus. Jom bertindak segera mencuci segala kekotoran dlm usus.

Set Gastrik Shaklee

Masalah Gastrik biasanya dialami oleh golongan remaja, dewasa atau pun warga tua samada lelaki atau wanita. Kenali SET GASTRIK SHAKLEE yang sudah banyak membantu para pesakit gastrik mengurangkan masalah sakit ulu hati dan yang berkaitan gastrik. Antara manfaat produk dalam Set Gastrik Shaklee :-

ESP
?Membantu membaiki sel-sel dinding perut yang telah terhakis(luka) akibat rembesan asid perut.
?Ambil diwaktu pagi Esp dapat memberi rasa kenyang yang lama dan mengelakkan serangan gastrik.

PEPPERMINT GINGER PLUS
?Membantu membuang angin dalam badan
?Mengandungi herba asli seperti daun pudina,halia,jintan hitam dan jintan manis untuk melegakan ketidakselesaan perut
?Menghilangkan rasa loya serta sendawa akibat perut berangin – Boleh dilarutkan kedalam air sebagai minuman herba

OSTEMATRIX
?Membantu meneutralkan asid didalam perut yang menyebabkan pedih ulu hati

Gastrik ni tak boleh dipandang ringan takut lama-lama nanti boleh jadi ulser perut sebab jangkitan bakteria H-PYLORI.

Set Buasir Shaklee Selamat, Berkesan Atasi Berak Berdarah

Buasir ramai orang ada tapi malu nak mengaku, nak beli di farmasi pun kadang mungkin segan. Set Bausir membantu proses pembuangan lancar dan bengkak buasir, berdarah makin berkurang.

Buasir tu apa? Ketulan keluar dari dubur ataupun anda mengalami berak berdarah. Anda mungkin menghadapi apa yang dipanggil sebagai buasir. Set Buasir Shaklee

1.Omega guard
untuk kecutkan buasir yang dah bengkak. bila dah kecut insya Allah buasir akan masuk sendiri dan juga anti radang. buat kita rasa selesa dan kurangkan sakit.

2.Ostematrix
lembutkan najis dan kuatkan otot usus untuk membuang dgn lancar. Salah satu sebab sembelit adalah sebab kekurangan kalsium jadi ostematrix membekalkan kalsium.

3.Vitamin C
Sembuhkan luka dalaman dan luaran yg terjadi akibat sembelit..luka ni kalau lambat sembuh boleh sebabkan jangkitan. Bahaya jika kuman merebak.

4.Herblax
Merangsang pembuangan najis secara semulajadi..lembutkan najis dan rawat sembelit.. ia juga merangsang otot usus. Pembuangan akan lebih mudah tak perlu meneran

beza sembelit gastrik buasir

Testimoni Shaklee Masalah Sembelit Sukar Buang Air Besar

SUPERMOM SHAKLEE STORY MUSIM KE 5. TESTIMONI 43 : NOOR HARTINI MD SAAD. [MASALAH SUKAR BUANG AIR BESAR DAN SEMBELIT KINI TIADA LAGI].

Masalah buang air besar dan sembelit boleh menyebabkan ia menganggu kerja harian dan aktiviti kita. setiap hari. Kulit mudah kusam akibat toksin didalam badan tidak dapat dibuang dengan sempurna. Malah berat badan juga akan makin naik tanpa ada sebarang perubahan walaupun sedang berdiet.

Sembelit dan masalah penghadaman boleh menyebabkan usus kita menjadi tidak sihat dan ia boleh menyebabkan buasir terjadi akibat dari terlalu kerap meneran dan menahan dari membuang air besar.

Jika terus dibiarkan masalah ini, ia boleh mengakibatkan badan kita tidak sihat dan kulit wajah kita pun kusam, tua dari usia sebenar kita dan kita boleh mengidap KANSER USUS.

Ambil Set Menyusu Shaklee

Alhamdulillah itulah yang saya alami sebelum kenal set vitamin Shaklee ini. Pada mulanya saya mengambil set menyusu asas yang terdiri dari alfalfa, lecithin dan Ostematrik. Alhamdulillah susu badan kembali meriah time tu dan yang paling menggembirakan saya ialah masalah sukar buang air besar dan kerap sembelit saya telah dapat diatasi.

Kalau ingatkan dahulu 2 kali seminggu atau 3 atau 4 hari sekali adalah rutin biasa saya dapat membuang. Dan dah tentulah ia sangat menyakitkan.

Pada mulanya saya menyangkakan adalah perkara biasa sebab badan saya baru kenal vitamin ni, mungkin tindak balas dari vitamin saja yang menyebabkan ia memudahkan pelawasan. Tapi sangkaan saya meleset. Masalah sukar buang besar dan sembelit saya terus hilang malah saya kini konsisten dapat membuang air besar 1 atau 2 kali sehari. Alhamdulillah.

Bila saya kongsikan kegembiraan saya ini dengan upline saya iaitu ummi mai md saupi. Barulah saya tahu Ostematriklah yang banyak membantu masalah saya ini.

Ostematrik Shaklee

Ostematrik Shaklee ini ialah supplement kalsium yang lengkap dengan pelbagai zat yang diperlukan oleh tubuh kita. Ia mengandungi mineral magnesium,fosforus,vitamin D, zink , kuprum, manganes dan boron.

Jadi terbukti Ostematik Shaklee bukan sekadar kalsium biasa.. Dan baru saya tahu jika ingin memilih pil kalsium pastikan pil kalsium yang kita pilih ada vitamin D agar ia membantu penyerapan kalsium ke dalam tulang dan tubuh kita dengan baik.

Alhamdulillah setelah konsisten mengambil set vitamin ini, apa yang menggembirakan hati saya selain masalah buang air besar dan sembelit dapat diatasi, berat badan saya juga kembali turun dan bmi saya kini stabil.

Kulit saya kini juga tidak kusam lagi malah sakit lutut yang saya alami kecederaan dizaman sekolah dulu kini tidak sakit lagi… Alhamdulillah.

Semoga dengan perkongsian saya ini, dapat membantu ibu-ibu dan mereka diluar sana yang mengalami masalah seperti saya dapat mengatasinya dengan mencuba set vitamin Shaklee ini. Alhamdulillah.

Dengan mengamalkan vitamin dengan konsisten, saya kini lebih sihat ,cergas dan gembira menjalani kehidupan harian saya. Terima kasih Shaklee..beza sembelit gastrik buasir.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *